Friday, February 3, 2017

Λινγκουίνι με καπνιστό σολομό, crème fraîche και μοσχολέμονο

Η πρώτη μου ανάρτηση για το 2017 έρχεται με μεγάλη καθυστέρηση αφού μπήκαμε ήδη στον Φλεβάρη (!) αλλά θα το πω ούτως ή άλλως. Καλή Χρονιά! Ευτυχισμένο το 2017! Εύχομαι να σας φέρει ό,τι ποθείτε και λαχταράτε, κι ακόμα περισσότερα.




Δεν συνηθίζω να κάνω λίστες με όλα αυτά που θέλω να καταφέρω μέσα στο νέο έτος, δεν είναι το στυλ μου. Αυτό όμως που πάντα ελπίζω κι εύχομαι κάθε νέα χρονιά είναι να συνεχίσω να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου και τους γύρω μου και να είμαι όσο καλύτερη σύντροφος, κόρη, φίλη, συνάδελφος, γυναίκα και άνθρωπος μπορώ.


Α, και καλύτερη μαγείρισσα, γιατί η μαγειρική είναι σημαντικό κομμάτι της ζωής μου. Μπορεί να μην έχω πολύ ελεύθερο χρόνο για να αφιερώσω στη μαγειρική αλλά το φαγητό ποτέ δεν απέχει από τις σκέψεις μου. Είναι στη φύση μου —στη λαίμαργη και αδηφάγα φύση μου— να φαντασιώνομαι πιάτα και συνδυασμούς, να τραβώ φωτογραφίες στο μυαλό μου των πιάτων εκείνων που ονειρεύομαι κάποια στιγμή να φτιάξω, να γεύομαι με κλειστά τα μάτια, να νιώθω τις υφές στο στόμα μου. Βλέπεις, το φαγητό θα είναι πάντα πηγή έμπνευσης και δημιουργίας για μένα.




Ξεκινώ λοιπόν το νέο έτος εδώ στο μπλογκ με μια συνταγή που αγαπώ, λιγουρεύομαι και φτιάχνω τακτικά. Μια απλή συνταγή. Μια συνταγή για ζυμαρικά —λινγκουίνι για την ακρίβεια που γενικά τα προτιμώ από τα απλά σπαγκέτι— με καπνιστό σολομό, crème fraîche και μοσχολέμονο.




Πρόκειται για ένα χορταστικό και συνάμα φίνο πιάτο με πλήρη ισορροπία γεύσεων. Η κρεμώδης γλύκα του καπνιστού σολομού αντισταθμίζεται από την οξύτητα του μυρωδάτου μοσχολέμονου και την ξινούτσικη, απαλή γεύση της crème fraîche, ενώ η χορταρένια ζωντάνια του σχοινόπρασου και η πικάντικη χροιά του φρεσκοτριμμένου μαύρου πιπεριού προσδίδουν επιπλέον επίπεδα γεύσης στο πιάτο.

Εύχομαι να το ευχαριστηθείτε.









Λινγκουίνι με καπνιστό σολομό, crème fraîche και μοσχολέμονο

Αν δεν μπορείτε να βρείτε crème fraîche, αντικαταστήστε με ξινή κρέμα ή φρέσκια κρέμα γάλακτος (πλήρης). Δεν θα σας πρότεινα να αντικαταστήσετε με γιαούρτι γιατί κόβει όταν προστίθεται σε ζεστά πιάτα/σάλτσες.




Μερίδες: αρκετό για 2 πολύ πεινασμένα άτομα

Υλικά
300 γρ. ζυμαρικά λινγκουίνι
3 κουταλιές σούπας εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
1 μικρό κρεμμύδι (περίπου 50 γρ. καθαρό βάρος), κομμένο σε λεπτές φέτες
1 μεγάλη σκελίδα σκόρδο, ψιλοκομμένη
125 γρ. crème fraîche, πλήρης (ή ξινή κρέμα ή κρέμα γάλακτος)
1½ κουταλιά σούπας φρεσκοστυμμένο χυμό μοσχολέμονου (λάιμ)
1 κουταλάκι γλυκού ξύσμα μοσχολέμονου (λάιμ)
Φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι
Αλάτι, κατά βούληση, αλλά με προσοχή καθώς ο σολομός είναι ήδη αρκετά αλμυρός
2 κουταλιές σούπας ψιλοκομμένο σχοινόπρασο
100 γρ. καπνιστό σολομό, κομμένο σε μικρά κομμάτια

Ειδικά εργαλεία: σουρωτήρι


Προετοιμασία
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα, ζεστάνετε μπόλικο αλατισμένο νερό σε δυνατή φωτιά και μόλις πάρει βράση ρίξτε τα λινγκουίνι. Βράστε τα ώστε να έχουν υφή al dente (σφιχτά αλλά όχι σκληρά) ή μέχρι να έχουν την υφή που σας αρέσει.

Ενώ βράζει το νερό και τα λιγκουίνι, ετοιμάστε τη σάλτσα. Θα χρειαστεί να της προσθέσετε νερό μέσα στο οποίο βράζουν τα ζυμαρικά οπότε έχετέ το υπόψη σας.

Ζεστάνετε το ελαιόλαδο σε ένα μεγάλο και φαρδύ τηγάνι (αρκετά μεγάλο ώστε να χωρέσει και τα ζυμαρικά) σε μέτρια φωτιά κι όταν αρχίσει να λαμπυρίζει, προσθέστε το κρεμμύδι και σωτάρετε μέχρι να μαλακώσει χωρίς όμως να πάρει χρώμα. Ένα λεπτό πριν να είναι έτοιμο, προσθέστε το σκόρδο και σωτάρετε, ανακατεύοντας συνεχώς με μια ξύλινη κουτάλα για να μην αρπάξει, για 1 λεπτό. Προσθέστε την crème fraîche, το χυμό και ξύσμα μοσχολέμονου, λίγο αλατοπίπερο και ανακατέψτε καλά. Βάλτε τη φωτιά στο χαμηλό και προσθέστε λίγο από το νερό που βράζουν τα ζυμαρικά, ανακατεύοντας ώστε να ελαφρύνει η σάλτσα και να γίνει λεία και κρεμώδης. Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε ξινή κρέμα ή κρέμα γάλακτος αντί για crème fraîche, δεν θα χρειαστεί να προσθέσετε πολύ νερό από τα ζυμαρικά γιατί αυτές είναι πιο αραιές κρέμες.


Τώρα θα πρέπει να έχουν βράσει τα ζυμαρικά. Με μια τσιμπίδα πιάστε τα λινγκουίνι μέσα απ’ την κατσαρόλα και μεταφέρετέ τα στο τηγάνι. Δεν χρειάζεται να τα σουρώσετε γιατί το νερό μέσα στο οποίο έβρασαν είναι πολύτιμο για την υφή της σάλτσας. Προσθέστε τη μισή ποσότητα σχοινόπρασου, μπόλικο πιπέρι και ακατατέψτε. Έπειτα προσθέστε τον σολομό και αναμείξτε απαλά με την τσιμπίδα για να μην διαλυθούν τα ζυμαρικά κι ο σολομός. Προσθέστε επιπλέον νερό από την κατσαρόλα, τόσο ώστε η σάλτσα να είναι κρεμώδης. Δεν θα πρέπει να είναι σφιχτή ή να μαζεύεται σε κομμάτια αλλά θα πρέπει να είναι λεία και γυαλιστερή. Δοκιμάστε και προσθέστε αλάτι, αν χρειάζεται, δεδομένου ότι ο σολομός είναι ήδη αρκετά αλμυρός.

Σερβίρετε αμέσως σε ατομικά πιάτα, προσθέτοντας από πάνω το υπόλοιπο σχοινόπρασο και λίγο επιπλέον πιπέρι.


4 comments:

  1. Γεια σου Μάγδα μου! Καλή χρονιά να έχεις με υγεία και πόλύ τύχη!
    Το σημερινό σου πιάτο μου ταιριάζει πολύ και θα το δοκιμάσω σύντομα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Νοτούλα! Επίσης!! Εύχομαι να σου αρέσει το πιάτο, θα χαρώ να μάθω τις εντυπώσεις σου. Καλό ΣΚ!

      Delete
  2. Καλή χρονιά με πολύ κέφι και δημιουργίες.
    Πολύ ωραία πρόταση, έχω την εντύπωση ότι κάτι ανάλογο έχω φτιάξει αλλά είμαι χαμένη στην πληθώρα συνταγών και δεν θυμάμαι πια τι κάνω.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλή χρονιά Ξανθή μου και ό,τι επιθυμείς! Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Delete