Thursday, June 27, 2013

Παστουρμαδοπιτάκια

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, θυμάμαι τα παστουρμαδοπιτάκια να στολίζουν το Κυριακάτικο ή εορταστικό τραπέζι μας. Άλλες φορές σε ατομικό μέγεθος, ψητά ή τηγανητά, με φύλλο ή σφολιάτα, άλλες φορές στην κλασική μορφή της μεγάλης πίτας Καισαρείας σερβιρισμένη σε μικρά τετράγωνα κομμάτια, αυτές οι πίτες αποτελούν μέρος της γαστρονομικής μου κληρονομιάς.






Η μητέρα μου έφτιαξε αυτά τα παστουρμαδοπιτάκια όταν ήμουν στην Ελλάδα πριν λίγο καιρό και οι φωτογραφίες πάρθηκαν τότε. Πάντα φροντίζει να τα ετοιμάζει όποτε είμαι εκεί γιατί ξέρει πόσο μου λείπουν και πόσο τα λαχταράω.






Τα έφτιαξα κι εγώ πριν λίγες μέρες, με τον λίγο παστουρμά που μου είχε απομείνει, και εξαφανίστηκαν τόσο γρήγορα που σχεδόν μείναμε με τη γλύκα.

Ελπίζω να σας αρέσουν κι εσάς όσο εμάς.






Υ.Γ. Το Google Reader σταματάει την λειτουργία του την 1η Ιουλίου, σε λίγες μέρες δηλαδή, κάτι που προσωπικά θα με χαλάσει πολύ γιατί το έχω συνηθίσει και με βολεύει. Οι αλλαγές όμως κάνουν καλό. Όσοι από εσάς παρακολουθείτε αυτό το blog μέσω του Goοgle Reader, έχω να σας προτείνω τις εξής εναλλακτικές: το feedly (που μπορεί να κάνει import άμεσα όλα τα feeds σας), το The Old Reader, και το Bloglovin’ το οποίο δεν πολυσυμπαθώ αλλά είναι εύχρηστο. Και τα τρία μπορούν να αντικαταστήσουν άξια το Google Reader οπότε αν δεν θέλετε να χάσετε τις επόμενες αναρτήσεις των αγαπημένων σας blogs, σπεύσατε να γραφτείτε. Είναι πανεύκολο.

Τα λέμε πάλι σύντομα!











Παστουρμαδοπιτάκια – Ατομικές Πίτες Καισαρείας

Αυτή είναι από τις ευκολότερες συνταγές για ελληνικά πιτάκια. Επιλέξτε μια καλή γραβιέρα (δοκιμάστε πρόβεια Μετσόβου και θα με θυμηθείτε) ή κασέρι κι έναν ωραίο πικάντικο παστουρμά.






Μερίδες: 8 πιτάκια

Υλικά
1 φύλλο σπιτικής ζύμης σφολιάτας ή έτοιμης σφολιάτας
8 φέτες παστουρμά
1-2 μικρές ντομάτες τσαμπί, σε λεπτές φέτες
100-150 γρ. γραβιέρα
1 αβγό, ελαφρά χτυπημένο, για το άλειμμα

Ειδικά εργαλεία: τρίφτης, πινέλο ζαχαροπλαστικής, λαμαρίνα ή ταψί, λαδόκολλα


Προετοιμασία
Προθερμάνετε το φούρνο σας στους 190 βαθμούς Κελσίου.

Καλύψτε τη λαμαρίνα ή το ταψί σας με λαδόκολλα.

Απλώστε τη σφολιάτα σε μια ελαφρά αλευρωμένη επιφάνεια, με την πλατιά άκρη της ζύμης προς το μέρος σας, και κόψτε την σε 4 επιμήκη παραλληλόγραμμα κομμάτια. Κόψτε αυτά τα κομμάτια στη μέση, δημιουργώντας 8 συνολικά κομμάτια ζύμης.


Κοντά στο κάτω άκρο της ζύμης, βάλτε μια διπλωμένη φέτα παστουρμά, μια φέτα ντομάτα και από πάνω λίγη τριμμένη γραβιέρα. Διπλώστε τη ζύμη πάνω από τη γέμιση και κλείστε καλά τις άκρες, διπλώνοντάς τες με τα δάχτυλά σας όπως τον κόθρο μιας πίτας. Τοποθετήστε το παστουρμαδοπιτάκι στο ταψί σας και φτιάξτε τα υπόλοιπα.

Αλείψτε τις κορυφές των μικρών πιτών με αβγό, βάλτε το ταψί στο μεσαίο ράφι του προθερμασμένου φούρνου και ψήστε για 25 λεπτά περίπου ή μέχρι η σφολιάτα να φουσκώσει και να πάρει ένα χρυσοκάστανο χρώμα.

Βγάλτε το ταψί απ’ το φούρνο, αφήστε τα παστουρμαδοπιτάκια να κρυώσουν ελαφρά και σερβίρετε.





16 comments:

  1. Μ' έφτιαξες βραδυάτικα!!!
    Η αγαπημένη μου πίτα!!! Όταν έρχεται η ώρα της,τρέχω στον Benito για γιουφκά και παστουρμά!!!
    Ωραία ιδέα και τα ατομικά πιτάκια. Η φρέσκια ντομάτα δε βγάζει υγρά? Την έχω φοβηθεί και χρησιμοποιώ ντοματάκια ψιλοκομμένα.
    Καληνύχτα!

    ReplyDelete
  2. Πολύ καλή συνταγή. Εξαιρετική θα έλεγα.
    Μεγάλη αγάπη ο παστουρμάς Μάγδα. Χαίρομαι που συμφωνούμε... Η μαμά σου σκίζει. Να από που το πηρες!!

    Φιλιά κούκλα!

    ReplyDelete
  3. Παρόλο που δεν είμαι φίλη του παστουρμά, τα δικά σου και της μαμάς σου φυσικά, δείχνουν φοβερός μεζές!

    ReplyDelete
  4. Έχω μία προκατάληψη με τον παστουρμά.Και ξέρεις πως είναι όταν το μυαλό κολλά και δεν αφήνει τις αισθήσεις να απολαύσουν.Γενικά θα έλεγα ότι κάθε είδους προκατάληψη είναι ανασταλτικός παράγοντας προόδου.Σε κάθε φάση της ζωής μας.
    Μάγδα μου ,φαίνονται τόσο λαχταριστά!Και όταν μπαίνει το χέρι της μανούλας ,πόσο μεγαλύτερη αξία αποκτούν!
    Λες να γίνουν τα νόστιμα παστουρμαδιπιτάκια σου η αιτία και η αφορμή να αναθεωρήσω την μάλλον εσφαλμένη εντύπωση που έχω γι'αυτό το παρεξηγημένο έδεσμα?
    Φιλιά πολλά,πολλά!

    ReplyDelete
  5. Καλημέρα!!!!!!!!
    Δεν έχω φάει ακόμα πρωϊνό και περιττό να πω ότι τρέχουν τα σάλια μου!!!!!!
    Πολύ μου αρέσουν!!!!!
    Με την πρώτη ευκαιρία θα τα φτιάξω!

    ReplyDelete
  6. Πωπω υπέροχα είναι!!!
    Αγαπώ τον παστουρμά, μου αρέσει πολύ.
    Φιλιά.

    ReplyDelete
  7. Αυτά είναι, παστουρμαδοπιτάκια με την σπιτική σου σφολιάτα και είμαστε άρχοντες! Κόλλησα στο ντομάτες αμπέλου που γράφεις. Είναι τα "κοινά" ντοματάκια, κάποια ποικιλία από μικρές ντομάτες, κάτι που δεν κατάλαβα εγώ, τι εννοεί η ποιήτρια? ;)

    Με το bloglovin θα σας βλέπω εγώ, τουλάχιστον σε σύγκριση με άλλα που έψαξα αυτό ενημερώνεται άμεσα και σου βγάζει και φωτογραφία από την κάθε ανάρτηση.

    ReplyDelete
  8. peps — καλησπέρα! Η ντομάτα είναι λεπτοκομμένη και μπαίνει ανάμεσα στον παστουρμά και στο τυρί οπότε δεν υπάρχει φόβος για πολλά υγρά.

    Χρυσαυγή — να'σαι καλά! Σ' ευχαριστώ!

    Martha — είναι πράγματι φοβερό μεζεδάκι!

    Foteini Thes — θα σε πείσω, πού θα μου πας ;) Φιλιά!

    Τατιάνα — ελπίζω να σου αρέσουν! Καλησπέρα!

    Roula T. — εμένα να δεις!

    The Dark Chef — συγνώμη που θα σε απογοητεύσω αλλά αυτά τα παστουρμαδοπιτάκια έγιναν με έτοιμη σφολιάτα. :) Με σπιτική θα είναι όνειρο πάντως. Οι ντομάτες αμπέλου είναι αυτές εδώ στην δεύτερη φωτογραφία. Είναι οι μικρές ντομάτες, όχι αυτές πχ που χρησιμοποιούμε για γεμιστά. Bloglovin' ε; Όντως αυτό με την φωτογραφία είναι πολύ καλό feature. Καλησπέρα!

    ReplyDelete
  9. Τι πανέμορφη εμφάνιση! Τον παστουρμά δεν τον συμπαθώ πολύ, δεν έχω δοκιμάσει ποτέ μου μιας και με ενοχλούσε η κάπως βαριά μυρωδιά του, ωστόσο σιγά-σιγά νιώθω ότι κοντοζυγώνει η ώρα που θα δοκιμάσω :)
    Μου αρέσει η απλότητα που χαρακτηρίζει αυτά τα πιτάκια!
    Προσωπικά, έχω λάβει τα μέτρα μου και σε ακολουθώ και μέσω του bloglovin! Είναι αρκετά εύχρηστο εργαλείο!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  10. Συνήθως φτιάχνω παστουρμαδόπιτα, αλλά και σαν πιτάκια είναι απίστευτα λαχταριστά!!!
    Υπέροχα τα έφτιαξες!
    Φλιά, καλό απόγευμα!

    ReplyDelete
  11. Και είσαι και Φαληριώτισσα... και γω τα τελευταία 22 χρόνια, μου αρέσει η παστουρμαδόπιτα πολύ, με παστουρμά από την αγορά της Καλλιθέας ή στην Αλεξάνδρου στο Φάληρο, ξέρεις που..... εμείς βάζουμε κασέρι αλλά δεν έχει σημασία, η γεύση είναι απογειωτική έτσι κι αλλιώς, δείχνουν τέλεια, φιλιά.

    ReplyDelete
  12. Αχ, να κάτι που θα φτιάξω οπωσδήποτε! Έχω δοκιμάσει την πίτα, αλλά τα ατομικά πιτάκια μου φαίνονται ακόμα καλύτερη ιδέα!(Με έτοιμο φύλλο στη δική μου περίπτωση, οι μαγειρικές μου ικανότητες είναι κάπως περιορισμένες...)Καλό απόγευμα!

    ReplyDelete
  13. Υπέροχα τα παστουρμαδοπιτάκια, τα λατρεύω. Προσωπικά τα προτιμώ από την πίτα, έτσι έχεις περισσότερο φύλλο ζύμης σε κάθε κομμάτι, είμαι από αυτούς που στην πίτα θέλουν οπωσδήποτε γωνία. Εξίσου καλά γίνονται και με λεπτά φύλλα μπακλαβά.
    Σε παρακολουθώ ήδη με Bloglovin'.

    ReplyDelete
  14. Λες να με πείσεις να φάω παστουρμά;;με ενοχλεί η μυρωδιά αλλά στον Θ. αρέσει και θα κάνω μια θυσία.
    Εγώ παρακολουθώ μόνο από τη λίστα του blogger και κάπου διάβασα ότι αυτό δεν θα αλλάξει και μου αρέσει για΄τι δεν θέλω να μπλέξω και με άλλα.

    ReplyDelete
  15. Ήρθα πάλι για να πω μπράβο στη μαμά και σε σένα!
    Τα έφτιαξα...με τη σφολιάτα, φρέσκια ντομάτα και κασέρι!!!!!!!!!!!!
    Η γεύση τους δε περιγράφεται!!!!!!!
    Έγινε χαμός!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Να'σαι καλά Πέπη! Χαίρομαι πολύ που σας άρεσαν!!

      Delete