Tuesday, July 27, 2021

Παγωτό τιραμισού

Γειά σας γειά σας γειά σας!!

Χρόνια και ζαμάνια!

Ελπίζω να σας βρίσκω όλους καλά.

Όσοι δεν με παρακολουθείτε στο instagram, φαντάζομαι θα αναρωτιόσασταν πού είμαι όλο αυτό το διάστημα. Τί διάστημα δηλαδή, τρία χρόνια έχω να εμφανιστώ εδώ. Έγινα μανούλα, αυτό έγινε! Γέννησα τον Άρη μου στις 5 Ιουλίου του 2019, μόλις έκλεισε τα δυο, και τί να πω, ούτε που το πήρα χαμπάρι πώς πέρασε ο καιρός.

 

 

Όπως καταλαβαίνετε ούτε λόγος για μαγειρέματα και φωτογραφίσεις άξιες τούτου του μπλογκ. Πού χρόνος! Η μαγειρική εν γένει είχε, και έχει, περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα και για τον μόνο που μαγειρεύω ασταμάτητα είναι για τον Άρη, ο οποίος τρώει τέσσερις με πέντε φορές την ημέρα, ζωή να’ χει.

Η ενέργειά μου είναι περιορισμένη κι όποτε καταφέρνω να μαγειρέψω κάτι άξιο λόγου, είτε δεν έχω χρόνο να το φωτογραφίσω, είτε δεν έχω χρόνο να γράψω αναλυτικά την συνταγή και για να είμαι ειλικρινής, η ιδέα του να κάτσω να γράψω ποστ για το μπλογκ μού φαίνεται απίστευτα δύσκολο και χρονοβόρο. Τί άλλαξε κι είμαι εδώ τώρα; Μια αναγνώστρια τούτου του ταπεινού μπλογκ, μου εξέφρασε προόσφατα το παράπονό της για την απουσία αναρτήσεων και συνταγών μου, κι εκτός από χαρά και συγκίνηση, ένιωσα και μια ακατανίκητη επιθυμία και λαχτάρα να αναστήσω το μπλογκάκι μου και να μοιραστώ κάποια συνταγή μαζί σας, επιτέλους. Προκειμένου ωστόσο να είναι εφικτό για μένα το να επιστρέψω στο μπλόγκινγκ, κάνοντας αναρτήσεις τακτικά, θα πρέπει από δω και στο εξής να είμαι πιο φειδωλή στο λόγο μου αλλά και να μετριάσω τις υπερβολικές απαιτήσεις μου για πλήθος φωτογραφιών, ιδιαίτερα αυτών που πάντα έβγαζα για την διαδικασία της εκάστοτε συνταγής βήμα-προς-βήμα. Ελπίζω λοιπόν να εξακολουθήσετε να ευχαριστιόσαστε τις αναρτήσεις μου αν και συνεπτυγμένες.

 

 

 

 

Να’ μαι λοιπόν με μια συνταγή για παγωτό τιραμισού το οποίο είναι απλά πεντανόστιμο. Η βάση του παγωτού φτιάχνεται με μασκαρπόνε, Kahlua και μπράντυ, και από μέσα ξεπροβάλλουν στρώσεις από ένα μείγμα σιροπιού μόκας κάνοντάς το πραγματικά ακαταμάχητο. Είναι κρεμώδες, πλούσιο, γλυκό αλλά όχι λιγωτικό, και το γυαλιστερό σιρόπι μόκας με την έντονη γεύση του καφέ το εξυψώνει. Σας προειδοποιώ όμως ότι αυτό το φαινομενικά αθώο παγωτό περιέχει πολύ αλκοόλ! Όχι ότι αυτό είναι κακό, απλά λέμε τώρα. Εφόσον μάλιστα βρισκόμαστε ακόμα εν μέσω πανδημίας, λίγο παραπάνω πιοτό δεν θα μας βλάψει ε;

Αυτά προς το παρόν. Καλώς σας βρήκα και πάλι, κι ελπίζω να τα ξαναπούμε σύντομα καθώς έχω αρχίσει να φωτογραφίζω και να μαγειρεύω πάλι σιγά-σιγά. 

 

 

 

 

 

Παγωτό Τιραμισού

Πρόκειται για το τέλειο παγωτό-επιδόρπιο αφού είναι 3 σε 1. Γλυκό, ποτό και καφές. Ό,τι πρέπει δηλαδή για μετά το γεύμα.

 

Γίνεται γύρω στο 1 κιλό παγωτό

Υλικά

για το παγωτό

450 γρ. μασκαρπόνε

125 ml κρέμα γάλακτος, πλήρης (35% λιπαρά)

125 ml γάλα πλήρες

130 γρ. ψιλή ζάχαρη

Μια πρέζα αλάτι

60 ml λικέρ Kahlua (ή άλλο λικέρ καφέ)

40 ml brandy

για το σιρόπι μόκα

100 γρ. ψιλή ζάχαρη

80 ml σιρόπη αγαύης

50 γρ. κακάο Ολλανδικού τύπου

125 ml ψημένο καφέ εσπρέσσο (ή 125 ml νερό ανακατεμένο με 1 κουταλιά σούπας σκόνη εσπρέσσο καλής ποιότητας)

½ κουταλάκι γλυκού καθαρό εκχύλισμα βανίλιας ή πάστα βανίλιας

 

Ειδικά εργαλεία: επεξεργαστής τροφίμων, παγωτομηχανή

 

Προετοιμασία

για το παγωτό

Στον επεξεργαστή τροφίμων, προσθέστε όλα τα υλικά για το παγωτό και πολτοποιήστε έως ότου διαλυθεί εντελώς η ζάχαρη κι έχετε ένα λείο μείγμα. Αδειάστε σε ένα μπωλ, καλύψτε με πλαστική μεμβράνη και τοποθετήστε στο ψυγείο μέχρι να κρυώσει καλά. Έπειτα, αδειάστε το μείγμα στην παγωτομηχανή σας και συνεχίστε ακολουθώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή. 

για το σιρόπι μόκα

Ενώ η βάση του παγωτού είναι στο ψυγείο, φτιάξτε το σιρόπι.

Σ’ ένα κατσαρολάκι μεσαίου μεγέθους, προσθέστε την ζάχαρη, το σιρόπι αγαύης, τον καφέ (ή το νερό + σκόνη εσπρέσσο) και το κακάο, και ζεστάνετε σε μέτρια φωτιά, ανακατεύοντας συνεχώς με σύρμα, μέχρι το μείγμα να αρχίσει να βράζει. Συνεχίστε το μαγείρεμα, ανακατεύοντας συνεχώς με το σύρμα, για 1 λεπτό, κι έπειτα αποσύρετε την κατσαρόλα από την φωτιά. Προσθέστε την βανίλια και ανακατέψτε. Αδειάστε το σιρόπι σε ένα καθαρό μπωλ κι αφήστε να κρυώσει τελείως. Καλύψτε με πλαστική μεμβράνη και τοποθετήστε το μπωλ στο ψυγείο μέχρι να κρυώσει πάρα πολύ καλά το σιρόπι. Θα πρέπει να είναι πολύ κρύο πριν το χρησιμοποιήσετε ώστε να μην διαλυθεί κι αναμειχθεί με το παγωτό και γίνει όλο σας το παγωτό σκουρόχρωμο. Θέλετε να φαίνονται «νερά» σιροπιού μέσα στη βάση του παγωτού σας.

Σημείωση: χρησιμοποιήστε μόνο τα ¾ του σιροπιού στο παγωτό γιατί βγαίνει πολύ. Το υπόλοιπο σιρόπι μπορείτε να το κρατήσετε στο ψυγείο σε αεροστεγή συσκευασία για περίπου 2 εβδομάδες και να το χρησιμοποιήσετε στον καφέ σας, σε smoothies, βάφλες, τηγανίτες, πάνω από παγωτά κλπ.

Αναμείξτε παγωτό + σιρόπι

Λίγο πριν το παγωτό σας είναι έτοιμο από την παγωτομηχανή, πάρτε ένα δοχείο κατάλληλο για κατάψυξη στο οποίο θα αποθηκεύσετε το παγωτό και ρίξτε μια γενναία ποσότητα σιροπιού στον πάτο. Εγώ έριξα τόσο ώστε να γεμίσει καλά ο πάτος του δοχείου μου. Έπειτα, προσθέστε από πάνω με γενναία ποσότητα από το παγωτό. Συνεχίστε να εναλάσσετε τις στρώσεις σιροπιού-παγωτού, τελειώνοντας με το σιρόπι. Εγώ έκανα 6 στρώσεις σιροπιού συνολικά (και επομένως 5 στρώσεις παγωτού). Μην μπείτε στον πειρασμό να αναμείξετε τις στρώσεις όπως όταν κάνετε μαρμπρέ κέικ γιατί δεν θα σας βγει «καθαρό» το παγωτό αλλά θα έχετε ένα περίεργο χρώμα και θα χαθούν και οι ξεχωριστές γεύσεις των δυο στοιχείων.

Καλύψτε το παγωτό με πλαστική μεμβράνη ή ένα καπάκι και βάλτε στην κατάψυξη μέχρι το παγωτό να σφίξει καλά.

Μπορείτε να το διατηρήσετε στην κατάψυξη για μια εβδομάδα περίπου.

 

 

 

• Ελαφρά προσαρμοσμένη από το The Perfect Scoop του David Lebovitz

25 comments:

  1. Πόσο χαίρομαι που επέστρεψες και θα βλέπουμε πάλι τις υπέροχες συνταγές σου! Εννοείται πως θα τις απολαμβανουμε το ίδιο, και με λιγότερες φωτογραφίες και χωρίς πολλά λόγια! Σ ευχαριστούμε για την υπέροχη αυτή συνταγή!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλώς σας βρήκα! Χαίρομαι που είσαστε ακόμα εδώ! Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Delete
  2. Καλώς σε ξαναβρήκαμε!! Τέλεια συνταγή, το βιβλίο του Lebovitz το αγόρασα όταν δημοσίευσες την συνταγή του παγωτού σοκολάτα και το ανέφερες. Είναι τέλειο και έχω κάνει αρκετές φορές παγωτό σοκολάτα, βανίλια, καρυδα... πολύ καλό βιβλίο και οι συνταγές δουλεύουν άψογα. Μας είχες λείψει πολυ!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ Βίβιαν!! Μου λείψατε κι εσείς! Θα τα λέμε συχνότερα τώρα.

      Delete
  3. Καλώς την! Όντως μας έλειψες αν και προσωπικά σε βλέπω και στο instagram. Άλλη χάρη όμως έχει το blog. Εγώ απολαμβάνω και τη γραφή σου εκτός από τις φωτογραφίες αλλά βέβαια το blog δεν είναι κάτι που πρέπει να σε αγχώνει. Όποτε και αν...
    Να σου ζήσει ο Άρης σου ο οποίος αν μη τι άλλο θα καλοτρώει με τέτοια μαμά! :)
    Πολλά φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ!! Χαχαχα μη νομίζεις, μου κάνει τον δύσκολο τώρα τελευταία και δεν τα τρώει όλα όσα του δίνω. Μπήκαμε στα 2 και αρχίσαμε τις παραξενιές χαχαχαχα
      Φιλιά!!

      Delete
  4. Καλημέρα Μάγδα μου! Σε περιμέναμε πως και πως.
    Σημειώνω τα υλικά και θα επιστρέψω με φωτογραφίες.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Νοτούλα μου! Σ'ευχαριστώ πολύ!!
      Θα περιμένω τις εντυπώσεις σου!

      Delete
  5. Συγχαρητήρια για το μωρό! Να σου ζήσει και να του μαγειρεύεις ακατάπαυστα!
    Εννοείται χαίρομαι για την επανεμφάνισή σου, τις υπέροχες συνταγές και τα σχόλιά σου.
    Να απολαμβάνεις ό,τι κάνεις και να χαίρεσαι τη νέα σου ζωή!
    Εύα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εύα μου σ' ευχαριστώ πολύ!! Να είσαι καλά!! :)

      Delete
  6. Πολύ χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω! Μας έλειψες πολύ ... αλλά γι' αυτόν τον λόγο, δεν πειράζει! Να σου ζήσει το μωράκι!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Δέσποινα!! :)
      Κι εσείς μου λείψατε!

      Delete
  7. Να σου ζησει ο θησαυρος σου κοριτσι μου! Εμεις ειμαστε εδω να γευομαστε τις συνταγες σου και να θαυμαζουμε την καλαισθησια σου!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ!!
      Χαίρομαι που σας ξαναβρίσκω!

      Delete
  8. Αχ πόσο μας έλειψαν οι αναρτήσεις στα μπλογκ!!! Χαίρομαι τόσο πολύ που επέστρεψες! Κι αν οι συνταγές είναι απλές, τόσο το καλύτερο! Να χαίρεσαι το παιδάκι σου, να είναι γερό και τυχερό!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα Μαρία μου και σ' ευχαριστώ πολύ!! :)
      Και μένα μου έλειψε πολύ να έρχομαι εδώ και να σας βλέπω, αλλά και τα μπλογκ εν γένει. Απλές συνταγές προς το παρόν, ναι. Ό,τι πρέπει και για το καλοκαίρι!

      Delete
  9. Μάγδα χαίρομαι πολύ που σε ακούμε πάλι αν και σε παρακολουθω στο Instagram. Να χαίρεσαι τον μικρό σου και να συνεχίσεις να μαγειρεύεις για εκείνον και εμάς! Καλό καλοκαίρι

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Δέσποινα!! :)
      Άλλη χάρη έχει το μπλογκ από το ινσταγκραμ έτσι; Πόσο μου έλειψε να είμαι εδώ!
      Καλό καλοκαίρι να έχεις!!

      Delete
  10. Καλώς την και πάλι στο χώρο σου! Την συνταγή αυτή δεν μπορώ να την κάνω προς το παρόν για 2 λόγους, κάπως προσωρινούς όμως: πρώτον, διότι είμαστε σε γύρο με το βανάκι μας στην Πελοπόννησο, σε πλήρη απουσία κατάψυξης και με το ελάχιστο δυνατό μαγείρεμα, και δεύτερον, διότι ακόμη και όταν επιστρέψουμε Γερμανία, δεν έχω παγωτομηχανή! Κάναμε μια απόπειρα να πάρουμε ένα εξάρτημα για παγωτό με την αγορά του KitchenAid, αλλά δεν χωρούσε στα συρτάρια της κατάψυξής μας και το στείλαμε πίσω.
    Θα είχες να προτείνεις ένα είδος παγωτομηχανής για εμάς που δεν έχουμε και ίσως θέλαμε να πάρουμε; Επίσης αν είναι κάτι που δεν πρέπει να χωράει στην κατάψυξη, ακόμα καλύτερα!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μια χαρά σε βρίσκω Αγγελική! Τί ωραία που πρέπει να περνάτε!!
      Παγωτομηχανή είναι must για μένα. Εγώ έχω την Kitcheaid που μπαίνει κατάψυξη αλλά θα ήθελα σαν τρελή να πάρω αυτή που απλά την βάζεις στην μπρίζα και φτιάχνει παγωτό. Δεν προβλέπεται να παίρνω όμως γιατί πρώτον είναι πανάκριβες και δεύτερον θα με σκοτώσει ο σύντροφός μου χαχαχαχα Δεν θέλει να βλέπει άλλα μαγειρικά σκεύη! Αν δεν κατάλαβες, θα σου πρότεινα να αγοράσεις τέτοια παγωτομηχανή, ηλεκτρική. :)

      Delete
    2. Σε ευχαριστώ πολύ Μάγδα για τη συμβουλή! Για να δούμε τί θα πάρουμε, θα το ψάξω

      Delete
  11. Πόσο χαίρομαι που επέστρεψες! Τόσο καιρό έμπαινα στο site σου μπας και γίνει κανένα θαύμα και τελικά έγινε, χα χα!
    Ανυπομονώ για τις νέες σου συνταγές...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ!! Χαίρομαι κι εγώ πολύ που επέστρεψα :)

      Delete
  12. Επιτέλους σε ξαναβρίσκουμε! Πολύ χαίρομαι που επέστρεψες, να σας ζήσει ο Άρης, υγιής και ευτυχισμένος!

    ReplyDelete