Tuesday, January 10, 2012

Φροντίζοντάς με

Ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορούν να συμβούν σε κάποιον που λατρεύει να μαγειρεύει αλλά και να τρώει καλά, είναι να πάθει γαστρίτιδα. Δεν είχα ξαναπάθει κάτι τέτοιο και πιστέψτε με, δεν είναι καθόλου ευχάριστο.

Τα μοναδικά φαγητά που μπορώ να φάω αυτές τις μέρες είναι κοτόσουπα, βραστά λαχανικά, φρυγανιές και άπαχο τυρί. Δηλαδή ένας εφιάλτης.

Σήμερα νιώθω καλύτερα κι ελπίζω σε κανα-δυο μέρες να έχω αναρρώσει πλήρως. Μέχρι τότε, ας φάω ακόμα μια κουταλιά απ' αυτή τη σπιτική κοτόσουπα.






Αφιερωμένο σε όλους εσάς εκεί έξω που έχετε γρίπη, κρύωμα ή οποιοδήποτε πρόβλημα με την κοιλίτσα σας ή απλώς θέλετε να αποτοξινωθείτε.

Όπως καταλαβαίνετε, δεν ήμουν σε θέση να βγάζω φωτογραφίες ενώ μαγείρευα αυτή την κοτόσουπα και για να πω την αλήθεια, οι φωτογραφίες που σας παρουσιάζω είναι της τρίτης ημέρας, όταν είχαν τελειώσει και τα λαχανικά και το κοτόπουλο και πλέον έτρωγα σκέτη τη σούπα. Αχ αυτή η γκλαμουριά του food blogging, ε;





Καταπραϋντική Κοτόσουπα με Λαχανικά

Μπορείτε να βάλετε οποιοδήποτε λαχανικό θέλετε μέσα σ' αυτή τη σούπα. Είναι ένας ωραίος τρόπος για να "καθαρίσετε" το ψυγείο σας από λαχανικά που δεν είχατε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε σε κάποιο άλλο φαγητό.






Μερίδες: 4-6

Υλικά
1 ολόκληρο μικρό κοτόπουλο, γύρω στο 1 κιλό
1 μεγάλο κρεμμύδι, καθαρισμένο
2 μεγάλα καρότα, καθαρισμένα και κομμένα στη μέση
2 μεγάλα παστινάκια (parsnips), καθαρισμένα και κομμένα στη μέση
100 ml (½ κούπα περίπου) ελαιόλαδο
1 κύβο ζωμού λαχανικών ή κοτόπουλου
Νερό βρύσης, κρύο
Αλάτι
Ελάχιστο πιπέρι


Προετοιμασία
Βάλτε το κοτόπουλο μέσα σε μια μεγάλη κατσαρόλα. Προσθέστε το κρεμμύδι, τα καρότα, τα παστινάκια, λίγο αλάτι και πιπέρι και τον κύβο ζωμού. Ρίξτε τόσο νερό ώστε να καλυφθεί σχεδόν όλο το κοτόπουλο και προσθέστε το ελαιόλαδο.
Βάλτε τη φωτιά στο δυνατό και μόλις το φαγητό πάρει βράση, χαμηλώστε στο μέτριο προς χαμηλό και βάλτε το καπάκι της κατσαρόλας. Βράστε για 30 με 40 λεπτά ή μέχρι να ψηθεί το κοτόπουλο (θα πρέπει να πέφτει απ' το κόκκαλο) και να μαλακώσουν τα λαχανικά.
Αν έχετε κουράγιο (εγώ δεν είχα), ενώ βράζει το κοτόπουλο, αφαιρείτε με μια κουτάλα το λίπος/αφρό που μαζεύεται στην επιφάνεια του νερού.

Κλείστε τη φωτιά, αφαιρέστε απ' την κατσαρόλα το κρεμμύδι και πετάξτε το. Σ' αυτό το σημείο μπορείτε να βγάλετε τα καρότα και παστινάκια και να τα κόψετε σε μικρότερα κομμάτια. (Εγώ δεν το έκανα).
Αφαιρέστε το κοτόπουλο απ' την κατσαρόλα, ακουμπήστε το σε μια πιατέλα κι αφήστε το να κρυώσει τόσο ώστε να μπορείτε να το χειριστείτε. Ξεκοκκαλίστε το καλά, κόβοντάς το με τα χέρια σας ή με ένα μαχαίρι σε μπουκιές.

Αν θέλετε, ενώ έχετε αφαιρέσει όλα τα λαχανικά και το κοτόπουλο από τη σούπα, μπορείτε να την σουρώσετε. (Θα είναι περιττό να σας πω ότι εγώ δεν το έκανα;)

Επιστρέψτε τα λαχανικά και τα κομμάτια κοτόπουλου στη σούπα, ελέγξτε αν χρειάζεται αλάτι και σερβίρετε.

Κρατάει άψογα στο ψυγείο για 3-4 ημέρες.






26 comments:

  1. ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΕΥΧΟΜΑΙ
    ΛΑΤΡΕΥΩ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΟΥΠΕΣ ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΡΥΖΙ.
    ΦΙΛΙΑ

    ReplyDelete
  2. Περαστικά!!!
    Αυτή η σούπα μ΄αρέσει πολύ μακριά όμως από φρυγανιές με τίποτα!!!

    ReplyDelete
  3. Περαστικά magda μου!

    ReplyDelete
  4. Περαστικά σου Μάγδα! Εύχομαι γρήγορα να αναρρώσεις και όλο τον υπόλοιπο χρόνο να απολαμβάνεις όσες νοστιμιές θέλεις.
    Ακόμα και αυτή η σούπα "των αρρώστων" μέσα από τις φωτογραφίες σου δείχνει νοστιμότατη! Αποτοξίνωση για εμάς, γιατί όχι?

    ReplyDelete
  5. Να ευχηθώ κι' εγώ περαστικά με την σειρά μου. Σε καταλαβαίνω απόλυτα γιατί όλο και κάπως έτσι την έχω πατήσει κι' εγώ φέτος δυό φορές.
    Και ομολογώ πως μόνον τότε μαγείρεψα σούπα!
    Και πάλι περαστικά σου αγαπητή Μάγδα.

    ReplyDelete
  6. Περαστικά Μάγδα!!! Ωραία η κοτοσουπίτσα σου!!! εγώ την τρώω όπως και να έχει!!!Φιλιά!!

    ReplyDelete
  7. Μάγδα μου περαστικά... Ελπίζω να αναρρώσεις σύντομα... Φιλιά!

    ReplyDelete
  8. Μάγδα περαστικά! Ό,τι καλύτερο η κοτόσουπα! Το πιο νόστιμο φάρμακο!
    Καλημέρες από μια πολύ -μα πάρα πολύ!- κρύα Αθήνα!

    ReplyDelete
  9. Σας ευχαριστώ πολύ όλους! Σήμερα είμαι πολύ πολύ καλύτερα. Η σούπα είναι θαυματουργή (την ξανάφτιαξα). Χθες το βράδυ όμως έβλεπα στον ύπνο μου ότι έτρωγα σοκολάτα. Συμπτώματα στέρησης λέγονται αυτά, έτσι;

    ReplyDelete
  10. περαστικά και απο εδώ Μάγδα. Αυριο να είσαι περδίκι! θα έρθει και ο καιρός της σοκολάτας..

    ReplyDelete
  11. Καλή χρονιά και περαστικά....
    Όλη η οικογένεια πέρασε ίωση φέτος τα Χριστούγεννα με φρυγανιά και κασέρι κάναμε ρεβεγιόν

    ReplyDelete
  12. Ax σε καταλαβαίνω γιατί το χω περάσει και γω! περαστικά και κουράγιο! φιλιά

    ReplyDelete
  13. Κι εγώ το έχω περάσει και ξέρω ότι μόνο ευχαριστο δεν είναι!
    Περαστικά σου σύντομα εύχομαι!
    Πάντως η σουπίτσα φαίνεται πολύ καλή, και αφού σε βοηθάει να αναρρώσεις, είναι σημαντικό!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  14. Περαστικούλια σου! Η σούπα σου είναι ότι πρέπει και για την ψυχή!:)) Όλα τα θεραπεύει! Να προσέχεις μέχρι να γιάνεις εντελώς!

    Αν έχεις όρεξη για παιχνίδι πέρασε να πάρεις πρόσκληση

    ReplyDelete
  15. Περαστικούλια! Εγώ την πάτησα κάπως έτσι την προηγούμενη εβδομάδα και την έβγαλα με λαπάδες και κοτοσουπίτσα. Αφότου επανήλθα επανήλθαν και τα λουκούλεια γεύματα. Πάρ' το σαν αποτοξίνωση για μετά τις γιορτές! Και πάλι περαστικά! :-)

    ReplyDelete
  16. Περαστικά! Η κοτόσουπα ενδείκνυται στα αρρωστούλια!

    ReplyDelete
  17. Σας ευχαριστώ, όλες! :)

    ReplyDelete
  18. καλή χρονιά και καλώς σε βρήκα
    περαστικά! νοστιμότατη φαίνεται η σούπα ειδικά με το κρύο που έχει!
    καλό βράδυ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα Pyroessa, καλώς όρισες και σ' ευχαριστώ! Καλή Χρονιά να έχεις!

      Delete
  19. περαστικά, περαστικά δύσκολα είναι όταν αρρωσταίνουμε είναι όμως ευκαιρία για υπέροχες σούπες σαν αυτή που έκανες και ζήλεψα πολύ....σε ευχαριστούμε για το ζεστό σχόλιο στο blog μας...το δικό σου μπλογκόσπιτο όμως σκίζει από χρώμα, γεύση και ενθουσιασμό για τη μαγειρική...εγώ έχω καταγοητευτεί!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μαζί...KaPa καλώς όρισες. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Να' σαι καλά!

      Delete
  20. Ιδανικό και για μένα που είμαι άρρωστη και χρειάζομαι πολλά υγρά!περαστικά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ωχ, κι εσύ αρρωστούλα; Περαστικά σου και σ' ευχαριστώ!

      Delete
  21. mesa sola ayta kai lio prasso .dinei fantastikh geysh kai polles vitamins.

    ReplyDelete
  22. τι ειναι τα παστινακια????? ωραια η σουπιτσα σου. εγω βαζω απαραιτητα και αυγολεμονο.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι τα parsnips. Σε αυτή την περίπτωση δεν έβαλα αβγολέμονο γιατί την ήθελα ελαφριά, για προβλήματα κοιλίτσας. Κανονικά όμως όταν φτιάχνω κοτόσουπα κάνω κι εγώ αβγολέμονο. Είναι σαφώς πιο νόστιμη με αυτό.

      Delete