Tuesday, September 11, 2012

Κυριακή

Έχω ξεκινήσει το γράψιμο αυτής της ανάρτησης τρεις φορές και κάθε φορά καταλήγω να ανοίγω καινούρια σελίδα στο Word, ξεκινώντας πάλι απ' την αρχή.






Δεν μ' αρέσουν αυτά που γράφω, οι ιστορίες μου μου φαίνονται βαρετές και νιώθω κουρασμένη και μόνο στη σκέψη του να γράψω οτιδήποτε.






Μαγειρεύω πολύ τελευταία αν και, πάντα μαγειρεύω, ό,τι και να συμβαίνει. Κάποιες φορές, αυτό είναι που με φέρνει στα ίσα μου.






Τις προάλλες ένιωθα χάλια. Μάλλον είναι η μελαγχολία του Σεπτέμβρη, οι μέρες μικραίνουν, τα βράδια και τα πρωϊνά πλέον πιάνει ψύχρα, και στο μυαλό όλων υπάρχει αυτή η αίσθηση της ανανέωσης, περίοδος ανασκουμπώματος, έναρξη νέων πραγμάτων μπλα μπλα μπλα. Δεν συμμερίζομαι αυτή τους τη διάθεση.






Έχω κι εγώ πολλά πράγματα στα σκαριά, που απαιτούν την αμέριστη προσοχή μου αλλά, δεν ξέρω, νιώθω πεσμένη. Όταν ξύπνησα την Κυριακή, είχα μια ακατανίκητη επιθυμία να μείνω άπραγη, να μιζεριάσω, αλλά μετά από λίγο οι σκέψεις κόντευαν να με τρελάνουν. Ο Σ διάβαζε, έχει εξετάσεις σε λίγο καιρό για ανανέωση certifications για IT-networks, μη με ρωτάτε, είμαι άσχετη μ' αυτά, και δεν ήξερα τί να κάνω. Μέχρι που σηκώθηκα και κατευθύνθηκα προς την κουζίνα.






Μαγείρευα και φωτογράφιζα για ώρες θαρρείς. Ήμουν στον κόσμο μου, δεν σκεφτόμουν τίποτα πέρα από το ότι ήθελα να βράσω τις ταλιατέλες τέλεια, al dente εννοείται, θυμούμενη τον αδερφό μου που του αρέσουν τα ζυμαρικά σχεδόν ωμά, να κόψω τα σύκα άψογα, χωρίς να τσακίσω τη φλούδα τους, προσπαθώντας να διατηρήσω το σχήμα τους, αντιλαμβανόμενη πως το μαχαίρι μου θέλει ακόνισμα, να θρυμματίσω το τυρί σε όμορφα, μικρά κομμάτια, μα είναι τόσο μαλακό, να σχίσω τις φέτες του προσούτο, να ψιλοκόψω το δενδρολίβανο, αχ μυρωδιά, σκεπτόμενη τη συμβουλή ενός σεφ που άκουσα κάποτε, πως όταν κόβεις μυρωδικά, ο πάγκος σου δεν πρέπει να γίνεται πράσινος, τα έλαια του μυρωδικού προορίζονται για το φαγητό, όχι για τον πάγκο, να βρω τα κατάλληλα πιάτα, ή μήπως καλύτερα να φάμε τα μακαρόνια μέσα απ΄το τηγάνι, αναρωτώμενη γιατί δεν χρησιμοποιώ αυτό το χάλκινο τηγάνι συχνότερα, σηκώνοντάς το απ' το καυτό του χερούλι και καίγοντας το χέρια μου, συνειδητοποιώντας τελικά γιατί δεν το χρησιμοποιώ.






Και μετά φώναξα τον Σ να έρθει. Ώρα να φάμε. Ήρθε στην κουζίνα σε χρόνο μηδέν κι όταν μου μίλησε, ξαφνιάστηκα, με επανέφερε. Το τελετουργικό της προετοιμασίας του φαγητού είχε τελειώσει και τώρα δεν κρατιόμουν να δοκιμάσω. Χρειαζόταν αλάτι, ένα-δυο-τρία γυρίσματα του μύλου του πιπεριού, α, μήπως να ρίχναμε και λίγη παρμεζάνα από πάνω, μπα, όχι. Και ορμήξαμε. Φάγαμε λαίμαργα και ήταν καταπληκτικό.






Τέλεια ισορροπία γεύσεων. Γλυκά σύκα, με τα σποράκια τους να ξεγλυστράνε μέσα από το φρούτο και να κοσμούν τις γυαλιστερές απ' το ελαιόλαδο ταλιατέλες, αλμυρό προσούτο με το λιπάκι του να σου ευφραίνει την καρδιά, φρεσκότατο, γήινο, αρωματικό δενδρολίβανο, κρεμώδες, λίγο πικάντικο κατσικίσιο τυρί να λιώνει και μαζί με τα υγρά των ζυμαρικών να δημιουργεί μια ελαφριά σάλτσα. Τελικά η Κυριακή ήταν μια καλή μέρα.











Ταλιατέλες με Φρέσκα Σύκα, Κατσικίσιο Τυρί και Προσούτο

Χρησιμοποιήστε όποιο κατσικίσιο τυρί λαχταράτε, αλλά καλό είναι να έχει λίγο αψιά γεύση, να μην γλυκίζει, για να υπάρχει ισορροπία με τη γλύκα των σύκων. Μπορεί εγώ να μην προτίμησα να τρίψω παρμεζάνα από πάνω, αλλά ο Σ τελικά δεν άντεξε, είναι παρμεζάνα junkie, και οφείλω να πω ότι ταιριάζει πάρα πολύ. Αν το πιάτο είναι λίγο γλυκό για τα γούστα σας μην διστάσετε να την προσθέσετε. Εξυπακούεται πως το κεφαλοτύρι είναι άξιο αντικατάστατο.

Όσο για τα σύκα, εδώ βρίσκω πιο εύκολα μωβ αλλά και τα πράσινα ταιριάζουν άψογα. Επιλέξτε γλυκά σύκα, όχι όμως πολύ ώριμα, δεν κάνουμε γλυκό, και καλό είναι η φλούδα τους να μην είναι χτυπημένη γιατί δεν θα τα καθαρίσετε.






Μερίδες: 2 κυρίως πιάτα

Υλικά
200-250 γρ. ταλιατέλες all'uovo (φτιαγμένες με αβγά)
4 συν 1 κουταλιές σούπας εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο
4 μεγάλα, φρέσκα σύκα, κομμένα σε 8 κομμάτια
100 γρ. κατσικίσιο τυρί, θρυμματισμένο
4-6 φέτες προσούτο, σχισμένο σε λωρίδες
Τα φύλλα από ένα κλαδάκι φρέσκου δενδρολίβανου, ψιλοκομμένα
Αλάτι
Φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι
Παρμεζάνα, τριμμένη (προαιρετικά)

Ειδικά εργαλεία: σουρωτήρι, τρίφτης (προαιρετικά)


Προετοιμασία
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα, ζεστάνετε μπόλικο νερό σε δυνατή φωτιά και μόλις πάρει βράση, αλατίστε και ρίξτε τις ταλιατέλες. Βράστε τες ώστε να έχουν υφή al dente (σφιχτές αλλά όχι σκληρές) ή μέχρι να έχουν την υφή που εσείς προτιμάτε, ανακατεύοντας τακτικά για να μην κολλήσουν μεταξύ τους.

Εντωμεταξύ, σε ένα μεγάλο και κατά προτίμηση βαθύ τηγάνι, προσθέστε τις 4 κουταλιές ελαιόλαδο και ζεστάνετε σε μέτρια φωτιά. Προσθέστε τα κομμένα σύκα και ζεστάνετέ τα, ανακατεύοντάς τα απαλά μέσα στο λάδι, για ένα-δυο λεπτά. Κλείστε τη φωτιά.

Όταν οι ταλιατέλες είναι έτοιμες, κρατήστε 2-3 κουταλιές σούπας από το νερό μέσα στο οποίο έβρασαν και στραγγίξτε τες σ' ένα σουρωτήρι. Προσθέστε τις βρασμένες ταλιατέλες στο τηγάνι με τα σύκα και ανακατέψτε καλά ώστε να καλυφθούν τα ζυμαρικά με το ελαιόλαδο. Εγώ χρησιμοποιώ λαβίδες για να ανακατέψω παρά πιρούνα για μακαρόνια γιατί είναι πιο εύκολο αλλά και γιατί έτσι αποφεύγω να συνθλίψω ή σκίσω τα σύκα. Eάν τα ζυμαρικά φαίνονται στεγνά για τα γούστα σας, προσθέστε λίγο ή όλο το νερό που κρατήσατε νωρίτερα. Προσθέστε στο τηγάνι το θρυμματισμένο κατσικίσιο τυρί και τις σχισμένες φέτες προσούτο, μαζί με το ψιλοκομμένο δενδρολίβανο και μια επιπλέον κουταλιά ελαιόλαδο. Προσθέστε φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι και αλάτι, αν θεωρείτε ότι χρειάζεται, κι ανακατέψτε, όχι πολύ έντονα. Σερβίρετε αμέσως.
Αν θέλετε, τρίψτε από πάνω λίγη παρμεζάνα.

Μια σαλάτα ρόκας με ελαιόλαδο και μπαλσάμικο είναι το ιδανικό συνοδευτικό αυτού του πιάτου.





20 comments:

  1. ένα μόνο θα σου πω....δεν κρατιέμαι να δοκιμάσω αυτή τη συνταγή!! είναι αργά αλλά μου τρέχουν τα σάλια ακατάπαυστα!!! μεθαύριο φεύγω για Λονδίνο ίσως εκεί τη δοκιμάσω μαζί με τα αδέλφια μου!! Η νύφη μου τρελαίνεται για σύκα!! Φιλιά πολλά!!!

    ReplyDelete
  2. Αν είναι να είαι άκεφη και να φτιάχνεις τέτοια θαύματα τι να σου πω βρε παιδάκι μου! Μπορεί και να το αξίζει!
    αστειεύομαι. ανέβα.

    ReplyDelete
  3. Ακόμα και όταν δεν έχεις όρεξη να γράψεις (όπως λές), γράφεις υπέροχα... και μαγειρεύεις ακόμα ποιο συγκλονιστικά!

    ReplyDelete
  4. Καλή μου Μάγδα,δεν ξέρω αν θα δοκίμαζα αυτή τη συνταγή ποτέ,η γραφή σου μου άρεσε πολύ όμως!Όλα να πάνε καλά και σε εσένα(από διάθεση) και στον Σ με τα γραπτά του..Α!Ωραίο το μουσικό κομμάτι..Όλγα

    ReplyDelete
  5. Δηλαδή σκέψου και να μην είχες την "μουρτσούφλα" που φέρνει πάντα ο Σεπτέμβρης...τι θα έκανες!!!;;;;
    Καλή συνέχεια λοιπόν και καλημέρες!

    ReplyDelete
  6. Μου κάνει σε πολύ gourmet!!!
    Όσο από διάθεση....το ίδιο και το αυτό!!!

    ReplyDelete
  7. Καλή σου μέρα! Πρόσφατα ανακάλυψα το blog σου και έχω ενθουσιαστεί με τις συνταγές σου! Μένω και εγώ στην Ολλανδία, στην Ουτρέχτη, εδώ και 2 χρόνια περίπου και βασανίζομαι λόγω έλλειψης... φαντασίας στην κουζίνα. Εγώ συνήθως κάνω τα μαμαδίσια ελληνικά φαγητά ενώ ο φίλος μου που μαγειρεύει τα σαββατοκύριακα είναι πιό gourmet. Έχω μέρες που σκέφτομαι να προσπαθήσω κάτι σε ντολμάδες. Λαχανοντολμάδες αυγολέμονο μάλλον, μιας και δεν ξέρω πού να βρω φύλα εδώ για να κάνω ντολμαδάκια γιαλατζί. Έψαξα στο blog σου αλλά δεν βρήκα κάτι σχετικό :(.
    Τί λες, μπορείς να βοηθήσεις;
    Πολλές καλημέρες!

    ReplyDelete
  8. Τα πιάτα σου για δύο θα τα "υιοθετήσω" όπως είδες πιο πάνω μένουμε οι δυο μας πια. Ξέχασα να σου γράψω ότι η σελίδα σου είναι στους αγαπημένους σελιδοδείκτες των παιδιών στο Λονδίνο.
    Μόλις ηρεμήσω από τις αναχωρήσεις θα δοκιμάσω αυτό το υπέροχο πιάτο σου.
    Πολλά φιλιά.

    ReplyDelete
  9. Μην ανησυχείς! Γράφεις πανέμορφα! Φωτογραφίζεις υπέροχα! Ανυπομονώ να φτιάξω κάποιες από τις συνταγές σου! Τώρα που τα παιδιά άρχισαν σχολείο και θα λείπουν κάποιες ώρες να απολαύσω μαγείρεμα!
    Kathy by anthomeli

    ReplyDelete
  10. Το φαγάκι σου μου έκανε μεγάλο κλικ, έχει συνδυασμούς γεύσεων που λατρεύω!
    Κρατώ την συνταγή σου για μελλοντικά, μιας και τα σύκα αυτήν την εποχή στην Ελλάδα είναι στα τελειώματά τους, και τελευταία δεν έχω πετύχει κάτι το εξαιρετικό.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  11. Μάγδα μου, εξαιρετικά πρωτότυπο το πιάτο σου -κυρίως λόγω της παρουσίας σύκων- και πάρα πολύ εμφανίσιμο! Πραγματικά είναι αξιοζήλευτο το πόσο προσεγμένα και κομψά μας το έχεις παρουσιάσει!
    Η μαγειρική έχει θεραπευτικές ιδιότητες για πολλές "παθήσεις" τελικά!
    Φιλάκια πολλά!

    ReplyDelete
  12. Πολύ δημιουργικό πιάτο γι' άλλη μια φορά!!
    Σύκα με αλλαντικά και τυριά γενικά συνδυάζονται ωραία, αλλά με ζυμαρικά ομολογώ δε θα το σκεφτόμουν να τα μαγειρέψω!
    Μπράβο σου Μάγδα!

    Επίσης, αν έχεις διάθεση σε καλώ και σε ένα blogoπαιχνιδάκι, δες εδώ:
    http://chefkang.blogspot.gr/2012/09/blog-post.html

    ReplyDelete
  13. είναι πολύ όμορφο και ισορροπημένο, και σε γεύση και σε εικόνα.. και μ'αρέσει πολύ που περιλαμβάνει λίγο μαγείρεμα και πιο πολλή ανεπεξέργαστη πρώτη ύλη! πάντα έχω την αίσθηση ότι τέτοια πιάτα είναι πιο λαχταριστά.. πάντως, όταν νιώθεις "μπαϊλντισμένη", για οποιονδήποτε λόγο, να επιτρέπεις στον εαυτό σου ένα διάλειμμα! ακόμα και το μιζέριασμα βοηθάει καμιά φορά (μακροπρόθεσμα..) η δημιουργία δεν είναι εύκολη υπόθεση, και μπορεί να γίνει φοβερά πιεστική!

    ReplyDelete
  14. Arti — καλό ταξίδι!! Καλά να περάσεις! Φιλιά!

    Eri — πολλές φορές όταν είμαι πεσμένη, είμαι πιο δημιουργική. Ουδέν κακόν αμιγές καλού.

    peps — ευχαριστώ!

    Χρυσαυγή — σ' ευχαριστώ πολύ!

    Όλγα — να' σαι καλά! Χαίρομαι που σ' άρεσε το κομμάτι.

    Penelope — άτιμος Σεπτέμβρης, πάντα καταφέρνει να με ρίχνει.

    Marina — όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε :)

    Ioanna — γειά σου! Ολλανδία και συ; Χαίρομαι που με βρήκες! Τα ντολμαδάκια γιαλαντζί τα λατρεύω. Εδώ φυσικά δεν μπορείς να βρεις φρέσκα αμεπλόφυλλα αλλά μπορείς να τα φτιάξεις με αυτά που πωλούνται σε βάζο. Τα βρίσκω σε super market και σε τούρκικα μπακάλικα. Είναι λίγο πιο σκληρά από τα φρέσκα αλλά κάνεις τη δουλειά σου μια χαρά. Πριν τα χρησιμοποιήσεις, φρόντισε να τα ξεπλύνεις καλά, ένα-ένα, για να φύγει η ξινίλα από την άλμη. Εγώ τα έφτιαξα πριν ένα μήνα περίπου και βγήκαν τέλεια. Να, δες εδώ φωτογραφία. Καλημέρα!

    Ξανθή — δεν το κατάλαβα ότι η Άρτεμις πάει να μείνει μόνιμα Αγγλία! Νόμιζα για διακοπές! Όλα καλά να της πάνε εύχομαι. Μεγάλη απόφαση.
    Χαίρομαι πολύ που με διαβάζουν κι από Λονδίνο :)

    kathykallie — σ' ευχαριστώ πολύ! Ελπίζω να ευχαριστηθείς τις συνταγές και θα περιμένω τις εντυπώσεις σου!

    ΕΛΕΝΑ — χμμμ εγώ νόμιζα πως τώρα είναι από τις καλύτερες περιόδους για σύκα στην Ελλάδα. Αν βρεις δοκίμασέ το, θα σου αρέσει, είμαι σίγουρη!

    Ερμιόνη — όπως το λες, θεραπευτικές ιδιότητες. Σ' ευχαριστώ!

    The Dark Chef — σ'ευχαριστώ πολύ, και για τα καλά σου λόγια και για την πρόσκληση!

    Μυρτώ — ναι, είναι πιεστική, ειδικά όταν κάποιος είναι και τελειομανής, όπως εγώ. Σ'ευχαριστώ πολύ!

    ReplyDelete
  15. Μάγδα έχεις τον τρόπο να κάνεις λαχταριστά τα πιάτα σου όσο απλά κι αν είναι τα υλικά σου. Και μόνο από τις φωτογραφίες χορταίνει κανείς!

    ReplyDelete
  16. Μάγδα, έχω ιδιαίτερη αδυναμία στα σύκα από παιδί. Είναι από τα πιο εύγεστα και πλούσια φρούτα. Σήμερα μας δίνεις μια πρωτότυπη, εύκολη, νόστιμη ίδεα, που αναδεικνύει την γεύση τους, με ένα διαφορετικό τρόπο. Οι φωτογραφίες σου είναι ωραιότατες, όπως πάντα άλλωστε.
    Καλή σου ημέρα, από τον συννεφιασμένο, επιτέλους, Πειραιά. Σπάνια ανομβρία φέτος, με μια βροχή μόνο, από τον Μάϊο και μετά. Παρακαλάμε να βρέξει δηλάδη, να ξεδιψάσει η γη!!

    ReplyDelete
  17. Και γω λατρεύω τα σύκα και με ένα περίεργο τρόπο και τις Κυριακές... εκτός από τα απογεύματα ου έχουν μια μελαγχολία...
    Το πιάτο σου φίνο και πολύχρωμο θα δοκιμαστεί οπωσδήποτε!

    ReplyDelete
  18. Εγώ κι ο γιός μου δεν απορρίπτουμε 'διαφορετικές' γεύσεις.
    Δοκιμάζουμε πρώτα..
    Μου άρεσε το πιάτο σου.
    Και βρήκα σε αυτά που γράφεις κάτι από μένα.
    Φιλιά πολλά, Μάγδα.

    ReplyDelete
  19. Φανταστική, φανταστική,φανταστική μακαρονάδα!

    ReplyDelete